Sidor

söndag 29 november 2015

läser just nu: Oryx and Crake

Lite söndagsläsning. Ja, just nu läser jag boken Oryx and Crake av Margaret Atwood. Hade inte hört talas om boken förrän jag kom över den, av en slump, när jag skulle leta efter en bok att recensera till Jönköpingsposten. Lånade hur som helst hem den och blev positivt överraskad, riktigt bra är den! Är numera någonstans i mitten av boken och hinner förhoppningsvis läsa ut den inom de närmsta dagarna.

I övrigt har det tyvärr stått ganska still på läsfronten. Läste ut Cry, the Beloved Country av Alan Paton häromdagen (fantastisk bok!), och måste påbörja Jane Eyre eftersom vi ska läsa den i svenskan. Bortsett från det har jag varken hunnit eller riktigt haft lust att läsa något annat. Men! Mitt Goodreads mål att läsa 40 böcker i år är snart uppnått! Halleluja för det. Var tveksam till om jag skulle nå målet tidigare i höstas, men utsikterna ser numera goda ut. Dessutom är det ju jullov om en inte alltför avlägsen framtid, och då ska det läsas. Glad första advent på er alla och hoppas ni får en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!