Sidor

lördag 17 oktober 2015

läser just nu

Just nu läser jag Cry, the Beloved Country av Alan Paton på engelskan i skolan. Boken utspelar sig i Sydafrika under Apartheid, och följer mannen Kumalo på hans resa från landet till staden Johannesburg, i sökandet efter sonen Absalom. Jag är bara 30 sidor in än så länge, men boken är faktiskt riktigt bra och intressant. Pennor och lappar är bästa vännen när jag läser böcker till skolan, därav flikarna som sticker ut ur boken.

Tänkte också passa på att säga att jag äntligen är tillbaka på mitt Instagram-konto Lovemeabook. Nu ska det bli ordning på uppdateringen, så gå in och följ!

Åh, och just det, ikväll börjar Downton Abbey igen. Som jag längtat! Någon mer som följer serien, och vad tycks i sådana fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!