Sidor

lördag 3 januari 2015

Ett litet inköp (bookhaul #3)


Jag var nere på stan under gårdagen och gick, som sig bör när man är på stan, in i bokhandeln. Hittade där denna skönhet (⬆︎) som jag inte kunde låta bli att köpa med mig hem, nämligen Great Expectations av Charles Dickens. Jag har faktiskt aldrig läst något av Dickens förut, men är riktigt sugen på att ge mig på A Christmas Carol och Oliver Twist också. Förutom stora förhoppningar (haha) på bra läsning, måste jag tillägga att jag älskar Penguins omslag till sina klassiker - svårt att motstå dem av bara den anledningen...

Har ni läst något av Dickens förut, och vad tycker ni om hans böcker i sådana fall?

2 kommentarer:

  1. Älskar Dickens så du har trevlig läsning framför dig enligt mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, ser mycket fram emot att läsa den! :)

      Radera

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!