Sidor

lördag 1 november 2014

Vad har jag läst i september & oktober?

Antal lästa böcker: 5 st: Since you’ve been gone +eng, The outsiders +eng, Anna Karenina, Sophies historia, The butterfly tattoo +eng

Kommentar: Väldigt få böcker lästa på två månader på grund av en del i skolan och mycket annat på gång. MEN - läste ut Anna Karenina, det är jag väldigt glad över! 

Bästa bok: Alla böcker var bra, men Since you’ve been gone och Anna Karenina är de två bästa böckerna jag läst i september och oktober.
Förstnämnda är skriven av Morgan Matson, författaren bakom Amy and Roger’s epic detour samt Second chance summer - två böcker jag gillar riktigt mycket, och Since you’ve been gone var minst lika bra! 
Anna Karenina tog omkring tre månader för mig att läsa ut - dels för att jag läste en del andra böcker samtidigt, men också för att den faktiskt var ganska tung. Boken var dock definitivt värd tiden, och jag tyckte mycket om den. Recension dyker upp snart!

Böcker lästa på engelska: Since you’ve been gone, The outsiders och The butterfly tattoo.

Noveller: Inga...

Klassiker: Anna Karenina! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!