Sidor

fredag 1 augusti 2014

Vad har jag läst i juli?

Antal lästa böcker: 12 st: Frukost på Tiffany’s, Ett hus av blommor, En diamantgitarr, Ett julminne, Magikerna, Egenmäktigt förfarande - en roman om kärlek, Norrtullsligan, Inte vem som helst, Two boys kissing +eng, The bone season +eng, Delirium short stories: Hana, Annabel & Raven +eng, We were liars +eng.

Kommentar: Många böcker den här månaden också. En hel del noveller, några klassiker och fyra på engelska - inte illa! Recensioner på böckerna kommer.

Bästa bok: Hm... den bästa boken jag läste i juli var We were liars. Jag hade inte hört talas om varken författaren E. Lockhart eller boken förrän nyligen, och bestämde mig genast för att läsa den - ett beslut jag inte ångrar! Handlingen lyder;


A beautiful and distinguished family.
A private island.
A brilliant, damaged girl; a passionate, political boy.
A group of four friends - the Liars - whose friendship turns destructive.
A revolution. An accident. A secret.
Lies upon lies.
True love.
The truth.

Read it. And if anyone asks how it ends, just LIE.

Väldigt mystiskt. Beskrivningen säger mer om boken än man kan tro - MEN, jag ska inte spoila handlingen för er. Det enda jag kan säga är läs den!

Böcker lästa på engelska: 4 st: Two boys kissing, The bone season, Delirium short storers: Hana, Annabel & Raven, We were liars.

Noveller: 6 st: Ett hus av blommor, En diamantgitarr, Ett julminne, DSS: Hana, Annabel & Raven.

Klassiker: 2 st: Frukost på Tiffany’s och Norrtullsligan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!