Sidor

tisdag 5 augusti 2014

Tag: sommarläsning


Jag har sett den här taggen på ett flertal olika bloggar nu i sommar, och tänkte att den kunde vara både passande och kul att göra - trots att vi är inne på den senare halvan av sommarlovet.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Jadu. Jag har inte haft så många ”läs-måsten” i sommar, tycker det är skönt att bara läsa för läsandets skull. MEN. Fem böcker jag hemskt gärna vill hinna - eller åtminstone börja läsa innan skolstarten är:

The maze runner
Anna and the french kiss
Four - a Divergent story collection
The unbecoming of Mara Dyer
The boy next door.

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Jag har haft Hidden, den tionde boken i House of Night-serien ståendes i bokhyllan i över ett och ett halvt år (borde nästan skämmas). Läste och tyckte mycket om serien för något år sedan, men tycker numera att författarna dragit ut på böckerna in i det längsta. Ska dock ta tag i boken, och även läsa klart serien...

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

Tycker mycket om att ligga i sängen och läsa, gärna en hel förmiddag/eftermiddag, haha. Annars älskar jag stranden, både utomlands och hemma, poolen likaså.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?

Sängen, fortfarande. Eller vid stranden/poolen som sagt!

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?

Oj, svårt att säga. Hittills är We were liars en utav de bättre jag läst i sommar, och Anna Karenina - som jag läser just nu - är riktigt bra den också.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

Second chance summer, Two boys kissing eller We were liars. Har läst alla tre och rekommenderar de starkt, perfekt sommarläsning fast på olika sätt!

7. Stranden eller hängmattan?

Båda har ju sina sidor, men eftersom jag inte har någon hängmatta får det bli stranden, hehe.

8. Deckare eller roman?

Jag har faktiskt aldrig läst någon deckare, så jag kan inte säga mycket mer än roman. Vet inte hur det kommer sig att det har blivit så - förhoppningsvis har jag dock en hel genre med bra böcker framför mig.

9. Favoritgenre?

YA (Young Adult) eller riktigt bra klassiker.

10. Tagga 3 andra!

Jag taggar alla som vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!