Sidor

lördag 9 augusti 2014

Nyheter av David Levithan!


I höst utkommer Gilla böcker med två böcker av David Levithan, nämligen Världens viktigaste kyss (Two boys kissing) och Dash och Lilys utmaningsbok (Dash and Lilys book of dares).
Dash och Lilys utmaningsbok översattes först av X Publishing, men sedan Gilla har tagit över förstnämnda förlag, utkommer boken nu i en ny version.
Världens viktigaste kyss, däremot, har inte publicerats förut, och jag läste boken på engelska för bara någon vecka sedan (recension finns här). Tyckte om den riktigt mycket, och jag rekommenderar er verkligen att läsa den!

Av Levithans böcker har också Jag, En, publicerats av Gilla - och det är kul att förlaget väljer att översätta ytterligare av Levithans böcker!
Handlingarna till de båda böckerna finns på förlagets hemsida, och ni hittar de HÄR och HÄR.

2 kommentarer:

  1. Dash och Lilys utmaningsbok är riktigt bra och mysig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den! Perfekt att läsa på sena hösten/vintern (handlingen utspelar ju sig då!) :)

      Radera

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!