Sidor

torsdag 3 juli 2014

Mina serier del 2


Status: Säsong 6 ska spelas in
Säsonger: 5 avslutade säsonger, den 6:e ska spelas in
Avsnitt: 104 st x 40 min
Bästa säsong: 3 och 4!

Glee sändes för första gången kring år 2009, och har idag nått ut världen över. Den femte säsongen började sändas tidigt i våras, för att komma till ett avslut i maj. Trots det dröjde det fram tills sportlovet i år, innan jag började se på serien.

Glee, vilket betyder ungefär; sång och glädje, utspelar sig på skolan McKinley High - där serien inleds med att läraren Mr. Schuster bestämmer sig för att ta över Glee-kören, sedan hans före detta kollega tvingats avgå. Med sig får han ett gäng ungdomar, och tillsammans tar de sig genom både med- och motgångar, sedan coachen Sue Sylvester bestämt sig för att göra allt i sin makt för att förstöra för eleverna och Schuster. Liksom också frågor om tonårsgraviditeter, homosexualitet, biologiska mödrar, religion och minoritetsproblem.

När jag först började titta på Glee tyckte jag att det var lite segt. Personligen kan jag vara ganska långsam på att se på serier, särskilt när det är skola på vardagarna, trots det har jag sett på serien relativt snabbt, och är idag up to date. Och någonstans på vägen fastnade jag, för det är faktiskt en riktigt bra serie, trots många om och men. Karaktärerna känns nära, och deras utveckling genom säsongerna är så rolig att se! En serie om livet som tonåring/vuxen, riktiga och faktiska problem liksom också hur musik kan spela en avgörande del i ens liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!