Sidor

torsdag 17 juli 2014

Karaktärstaggen

Hittade den här (nedan) taggen hos Bookrelated, och tyckte att den var riktigt rolig - och eftersom hon taggade alla/vem som helst, tänkte jag att jag skulle hänga på!

1. Vilken är den bästa kick-ass karaktären?

Alltså, det finns såå många bra kick-ass karaktärer, men Tris (Divergent) är definitivt en utav de bättre - om inte den bästa.

2. Vilken karaktär ogillar du mest?

Joffrey från Game of thrones. Jag har nog aldrig ogillat/hatat en karaktär så fruktansvärd som han - usch, han tar priset alla gånger.


Säger bara: sök aldrig på serier du inte sett klart på Tumblr, spoilade Game of Thrones så himla mycket nu, buhuu. 

3. Om du fick dejta en fiktiv karaktär, vilken skulle det vara och varför?

WARNER. Warner, och Warner igen. För att han är fantastisk och ja, underbar. Från Rör mig inte!-trilogin. Annars Augustus. Eller Chuck. Eller Peeta, haha. Och Tobias.


4. Om du kunde ändra på någon karaktär på något sätt, vem skulle det vara och varför?

Cath i Fangirl. Hennes personlighet är (delvis) lite av charmen med boken, men ibland blev osäkerheten för mycket...

5. Vilken karaktär tyckte du gjorde en massa felval, utan att det tillförde boken något?

... och genom sin osäkerhet fattade hon en massa beslut som var fullkomligt onödiga, som inte tillförde boken något.

6. Vilken karaktär är/var den bästa skurken som du älskar att hata?

Joffrey igen, haha. Kommer ärligt talat inte på någon annan karaktär som jag inte ens har en gnutta medkänsla för.

7. Bästa side-kick karaktären med störst hjärta?

Ron, Finnick och Rudy. Så fina sid-karaktärer, som lyfter böckerna. Från HP,  THG och Boktjuven.



8. Vilken är din favorit-fiktiva kärleksrelation?

Tris och Tobias. Heathcliff och Cathy. Augustus och Hazel.



9. Vilken karaktär tycker du är starkast?

Mycket svårt att säga, det finns så många starka karaktärer - beror också på vad man väljer att definiera som ’stark’. Men Tris igen och Katniss.

10. Favorithuvudkaraktär?

Hjälp. Får Augustus räknas som huvudkaraktär?


11. Vem taggar du? 

Alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!