Sidor

tisdag 1 april 2014

Vad har jag läst i februari/mars?

Antal lästa böcker: 6 st: Mor gifter sig, Huset Ushers undergång, Bilbo: En hobbits äventyr, Bonjour Tristesse, Legend, Eleanor & Park
Bästa bok: Alla böcker jag läst i februari och mars har varit riktigt bra och varierad, med handlingar vilka sträckt sig långt in i de olika genrerna. Både Bilbo, liksom Bonjour Tristesse, Mor gifter sig och Legend tillhör alla några utav de bättre böcker jag läst, bäst var dock Eleanor & Park, och såhär skrev jag om boken i januari; (Recension dyker upp inom kort)
"Eleanor & Park är en Young Adult-bok som slagit igenom stort i USA, och har vunnit priser som Publishers Weekly Best Children's book of 2013 och New York Times Review Notable Children's books of 2013 med flera. Trots att boken inte översatts till svenska ännu, utan utkommer först senare i vår, tror jag att den kommer bli en utav 2014 mest uppmärksammade ungdomsböcker."

Böcker lästa på engelska: Ingen, tyvärr...

Klassiker: 2 st: Mor gifter sig och Bilbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!