Sidor

torsdag 2 januari 2014

Vad har jag läst december?

Antal lästa böcker: 8 st: Engelsforstrilogin: Nyckeln, Kretsen, Analfabeten som kunde räkna, Det sällsamma fallet Benjamin Button, Ella gör sig fri, Femtio nyanser av honom, Let it snow +eng, Femtio nyanser av mörker.

Bästa bok: Flertalet av de böcker jag läste i december var jättebra, något som gör det svårt att nämna en 'klar favorit' - en bok som dock, trots detta utmärkte sig, upplever jag var Nyckeln.
Nyckeln är den tredje och avslutande boken i Engelsforstrilogin, serien om de unga häxorna Minoo, Vanessa, Linnea och Anna-Karin, vilka bor i den lilla bruksorten Engelsfors i bergslagen, och som tillsammans, i Nyckeln, ska stoppa apokalypsen. Här hittar ni en recension på boken.

Böcker lästa på engelska: Let it snow +eng av John Green, Lauren Myracle och Maureen Johnson.

Läsa i januari: Kodnamn Verity, Låt vargarna komma, Två eller tre saker jag glömde berätta för dig, Requiem +eng, Drömgångare, I kroppen min, Svindlande höjder, med flera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!