Sidor

torsdag 9 januari 2014

I min bokhylla just nu...

Väntar ett flertal olika böcker på att bli lästa, och trots att jag (försöker) hindra mig själv från att låna fler böcker när jag är på biblioteket, är det näst intill omöjligt, något som innebär att listan ständigt ökar. Nåväl, här är fem böcker som stått osedda lite för länge i bokhyllan;

Jellicoe Road - Nu var det mer än ett tag sedan jag läste Melina Marchettas fantastiska bok om Taylor Markham, och det ska bli spännande att uppleva boken nu när jag läst den en gång tidigare!

Requiem - Är den sista boken i Delirium-trilogin, en dystopisk serie om kärlek och mod, vänskap och hat, och om att hitta hem hos den man minst anar det, skriven av Lauren Oliver. Böckerna har slagit igenom världen över, och ett pilotavsnitt till en eventuell tv-serie är också beställt.

Svindlande Höjder - När jag för ett antal år sedan läste Emily Brontës klassiker Svindlande Höjder för första gången, blev jag helt fast, och nu är det på tiden att jag läser om den. Inte allra minst för dess fantastiska karaktärer och miljöer! Ett flertal olika filminspelningar finns även att se, och jag kan varmt rekommendera den från 2009.

Hidden - Som ytterligare en utav alla vampyrböcker, släpptes för något år sedan den första boken i serien House of night. Nu är antalet böcker uppe i elva, av tolv planerade, och nummer nio väntar i bokhyllan!

Emma - Klassiker i all ära, det krävs dock ett visst tålamod, koncentration och tid för att komma in i många utav de böcker som går under genren. Hur eller hur har jag länge tänkt läsa Emma av Jane Austen, med hopp om att den överraskar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!