Sidor

tisdag 3 december 2013

Vad har jag läst i november?

Antal lästa böcker: 3 st: The Hunger Games: Mockingjay +eng, Lex bok, The boy in the striped pyjamas +eng

Bästa bok: Månadens bästa bok måste jag säga var The boy in the striped pyjamas - jag har förvisso redan läst boken en gång på svenska, men det var så pass länge sedan att minnet behövde fräschas upp. Trots det upplever jag att den var bättre nu än tidigare, mycket möjligt för att jag faktiskt är äldre och med det fick djupare förståelse för handlingen!
Boken, vilken utspelar sig under andra världskriget, och cirklar kring 9-åriga Bruno och hans familj, har även filmatiserats och jag rekommenderar starkt att både läsa och se den!

Böcker lästa på engelska: 2 st: The Hunger Games: Mockingjay, The boy in the striped pyjamas

Läsa i december: Nyckeln (läser just nu), Kretsen, Kodnamn Verity, Requiem +eng, Hidden +eng, Analfabeten som kunde läsa, med flera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!