Sidor

tisdag 5 november 2013

10 frågor och svar

Senast köpta bok?

Requiem och Severed heads, broken hearts, två böcker jag passade på att köpa inne på Waterstones när jag var i London för en månad sedan.

Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera på en gång?

Vanligtvis håller jag i gång omkring två eller tre böcker på samma gång, jag kan dock inte specifikt säga att jag föredrar det ena eller andra - att jag trots det brukar läsa flera böcker samtidigt, tyder nog på att jag föredrar sistnämnda sätt!

Bästa bok du läst i år (hittills)?

Oerhört svår fråga, jag säger dock; Divergent, Insurgent, Rädda mig inte, Dead poets society samt Ädelstenstrilogin.

Den bästa boken du läste förra året?

Hungerspels-trilogin, Jellicoe Road, Rör mig inte, De utvalda, Delirium, Vampire Academy, The fault in our stars. 

Genre du sällan läser men önskar att du gjorde oftare?

Jag kan uppriktigt säga att jag önskar att jag läste klassiker oftare än jag faktiskt gör - jag har ett flertal hemma, och en hel lista med böcker jag någon gång i livet skulle vilja läsa. Hur eller hur kräver klassiker en viss koncentration för att man ska kunna komma in i boken, samt tid.

Hur många böcker brukar du ha lånade från biblioteket på samma gång?

Det varierar, men vanligtvis mellan fem till tolv böcker. 

Om du kunde läsa på ett främmande språk, vilket skulle det vara då?

Jag läser franska och har gjort det i tre och ett halvt år snart, med andra ord skulle jag verkligen uppskatta att kunna läsa böcker på franska flytande.

En bok alla borde läsa minst en gång?

Jellicoe Road, The Hunger Games och The fault in our stars.
En bok du återkommer till gång på gång?

Svindlande höjder av Emily Brontë, utan tvekan!

Sorgligaste dödsfallet?

Oj, med risk för spoilers: Augustus Waters, Prim, Finnick Odair, Heathcliff, Snape.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!