Sidor

torsdag 19 september 2013

Recensionsexemplar på avi


Idag skulle jag hämta ut ett paket på avi, och när jag fick det såg jag att det var från förlaget Gilla böcker - överraskad öppnade jag det, och inuti låg boken Vi måste sluta ses på det här sättet.

Boken är skriven av de två populära ungdomsförfattarna Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck, och är resultatet av deras första samarbete. Personligen har jag varit intresserad av, och sugen på att läsa boken ända sedan jag först hörde talas om den, och vill ni veta mer om den kan ni kika in på bloggen Sluta ses, alternativt Gillas hemsida. Nedan följer en kort beskrivning av boken;

"Hon är arton och drömmer om att flytta till Paris. Han är tjugofyra, nyseparerad och drömmer om en sovmorgon. När de möts vid en fullsmockad bardisk blir de nästan osams. När de träffas vid tunnelbanan hem skrattar de, och när det är dags att skiljas kan hon tänka sig att ta en omväg. Hem till honom. Nästa gång de ses..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!