Sidor

onsdag 31 juli 2013

Den femte vågen



Efter den första vågen återstår endast mörker.
Efter den andra, lyckas bara de som har tur att fly.
Efter de tredje, överlever bara de som inte har haft tur.
Efter den fjärde vågen är det bara en sak som gäller.
Lita inte på någon.

Jorden har drabbats av fyra utomjordiska attacker vilka sammantaget har dödat i stort sett hela jordens befolkning. Först kom totalt mörker och elektriciteten stängdes av, sedan högvattnet som tog miljontals liv, tredje vågen var pesten och vid den fjärde vågen kom De andra för att döda alla som överlevt. 
Mot alla odds har dock Cassie lyckats överleva, och i väntan på den femte vågen är hon på flykt undan De andra, ensam i skogen och utan vare sig familj eller sällskap. Men hur gör man för att överleva i en värld som tagits över, i en värld där du faktiskt skulle kunna vara den enda kvar - det verkar bara finnas en enda lösning, och det är att fortsätta ensam, och att inte lita på någon. 

Igår, den 30 juli, utkom boken Den femte vågen av Rick Yancey. Författaren har tidigare skrivit ett flertal olika böcker varav Den femte vågen är den senaste, samt nominerats till ett antal olika priser.
Jag själv har aldrig läst något utav honom, trots det har jag hört mycket gott om Den femte vågen, och jag måste säga att den verkar riktigt bra - en bok jag definitivt kommer läsa inom de närmsta veckorna!  Klicka här för att se de andra boktrailerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!